Slack is een geweldige tool om te communiceren en samen te werken in digitale werkruimten. Als het druk wordt, is het moeilijk om alle informatie te doorzoeken; wat is relevant, en wat is chatter. Begin uw gesprekken in threads te groeperen en zie hoe de rommel verdwijnt.
Alle gesprekken die u met uw collega’s in Slack voert, zijn gesorteerd in kanalen. Deze kanalen kunnen gebaseerd zijn op het team, het project, het onderwerp of elk onderwerp dat zijn eigen speciale ruimte nodig heeft. Klik op een van de kanalen van de directe berichten aan de linkerkant van Slack om die gespreksruimte in je hoofdvenster te openen.
In elk kanaal of bericht kun je berichten typen terwijl het gesprek vordert. Helaas zul je snel merken dat onderwerpen en nieuwe berichten in de loop van de tijd verloren kunnen gaan. Om uw gesprekken onder elk onderwerp te consolideren, wilt u threads gebruiken. U kunt een discussielijn starten door uw muiscursor over een bericht te bewegen en de knop “Reageren op discussielijn” te selecteren.
Dit opent een nieuw venster aan de rechterkant van Slack waar je berichten kunt typen en bestanden kunt uploaden zoals je zou doen in een kanaal. In plaats daarvan is alles netjes georganiseerd in een thread onder dat bericht, in plaats van in het kanaal waar het niet-gerelateerde gesprekken kan onderbreken of vertragen. Als een discussielijn eenmaal is gemaakt, kun je er altijd naar terugkeren door op de link onder een conversatie met discussielijn te klikken, die aangeeft hoeveel antwoorden er zijn, wanneer de laatste is gemaakt en wie heeft gereageerd.
Als je je discussies wilt zien in volgorde van de meest recente reacties, klik dan op de knop ‘Discussies’ linksboven.
Met threads in Slack is het gemakkelijk om productief te blijven terwijl je digitale ruimtes netjes en georganiseerd houdt. Onthoud alleen dat deze alleen nuttig zijn als u en uw team ze ook daadwerkelijk gebruiken!